Laatste verslag - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Linsey en Lindy - WaarBenJij.nu Laatste verslag - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Linsey en Lindy - WaarBenJij.nu

Laatste verslag

Door: Lindy

Blijf op de hoogte en volg Linsey en Lindy

25 December 2015 | Indonesië, Jogjakarta

Hallo allemaal,

Dit is dan ons laatste verslag. Na vorig verslag hebben we niets meer georganiseerd door het regelen van vluchten, dingen die we nog voor de laatste keer wilden doen, afronden van verslagen en de examenweek die er aan zat te komen.

Linsey was nog een aantal dagen naar de Gilis geweest met haar moeder en zus. In die week ben ik 3 keer gaan stappen en meerdere internationale studenten ontmoet.

Na het afronden van de verslagen, presentaties en examens was de tijd aangebroken o afscheid te nemen van iedereen en van Indonesië :(. We zijn na ons laatste examen en afscheid naar Singapore gevlogen. We verbleven bij de ouders van Linsey en zij hebben ons in 1 dag al van alles laten zien. Na deze dag vlogen we voor 4 dagen naar Kuala Lumpur, Maleisië.

13-16 dec. Kuala Lumpur
In KL aangekomen waren we toch wel teleurgesteld. We hadden verwacht dat KL ongeveer het zelfde zou zijn zoals Jakarta, helaas was dit niet het geval. In KL is er een groter verschil tussen arm en rijk, wij vonden het een vieze stad, het verkeer stond helemaal vast(wij ervaarden het nog erger dan in Jakarta) en we voelden ons niet op ons gemak. De taxi’s waren echt zwaar gedateerd, vielen haast uit elkaar en je moest constant onderhandelen over de prijs omdat niemand per meter wilde rijden(doordat het verkeer vast stond).

Om nog verder te klagen viel het shoppen/de malls ook tegen MAAAR hadden we een leuk uitgaansstraatje á la griekenland/spanje ontdekt. Onze eerdere ‘shopping’ plannen werden omgezet naar uitslapen tot laat, uiteten en drankjes doen. Nog een aangename verassing was dat het iedere avond ladies night was. Ons drankje werd zelfs in de gaten gehouden zodat we zeker niet zonder kwamen te zitten en hoefden niet eens te bestellen :P. Aan dit verhaal zat helaas een keerzijde, namelijk zware kater(s) voordat we het vliegtuig in moesten. Na een zware taxirit waar we naast elkaar zaten en niets konden zeggen van misselijkheid, waren we aangekomen op het treinstation waar ze een broodje Subway(Lins) en een Soto Soep(Lindy) hadden waarna we onze weg naar het vliegveld durfden voort te zetten.
16-22 dec. Singapore
Vanuit KL weer in Singapore aangekomen was de luxe en het ‘schone’ van Singapore zeer gewaardeerd. In Singapore hadden we een week lang heerlijk genoten van het zwembad en de zon(wanneer het niet bewolkt was), het lekkere eten (Singapore Satay:P) en alle dingen die de ouders van Lins ons hebben laten zien. We zijn onder andere naar Marina Bay, Night safari, Little India, Chinatown en Universal studio’s geweest. Het was allemaal leuk, mooi en uitzonderlijk om te zien. Na een heerlijke week zijn we met z’n allen teruggevlogen op dinsdag 22 dec. en geland op 23 dec. geland op Schiphol.

23-25 dec. Puttershoek en Horst
Op dit moment zijn we 2 dagen thuis en kerst aan het vieren met de family. We hopen dat jullie onze verhalen leuk vonden om te lezen en up to date te blijven. Aangezien we op waarbenjij.nu moeite hadden om foto’s te uploaden (slecht internet) hebben we er weinig op deze pagina staan. Voor foto’s kunnen jullie op onze Facebookpagina’s kijken.

Fijne feestdagen iedereen en het beste voor 2016!