Eerste maand - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Linsey en Lindy - WaarBenJij.nu Eerste maand - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Linsey en Lindy - WaarBenJij.nu

Eerste maand

Door: Linsey

Blijf op de hoogte en volg Linsey en Lindy

12 September 2015 | Indonesië, Jogjakarta

15-8-15
Zaterdag hebben we eerst lekker uitgerust van ons hele zware leven hier. Lekker ontspannen aan het zwembad gelegen tot 2 uur. Hierna zijn we het centrum van Yogyakarta gaan verkennen. Na ongeveer 35 minuten in een overvolle bus waren we aan gekomen in Malioboro street, de hoofdstraat van het centrum. Dat het de hoofdstraat is was te merken want het was ongelooflijk druk. Auto’s, bussen, taxi’s, scooters, motoren, paard en wagen, fietstaxi’s, alle vervoersmiddelen zijn aanwezig. We zijn eerst een winkel centrum in gegaan omdat Lindy nog kleding voor school nodig had, wat erg lastig te vinden was aangezien Lindy nogal kieskeurig kan zijn :D. Uiteindelijk heeft ze 1 blousejes gekocht en konden we weer verder op pad. De straat staat vol met kleine winkeltjes met kleding, hoedjes, en andere toeristen prulletjes. Aangezien we honger hadden hebben we voor ons gevoel 20 km gelopen om eindelijk een restaurantje te vinden en hebben daarna nog een drankje gedaan.

16-8-15
Via Eric ( ook student van de HRO) hebben we een zondag een tour gekregen van een lokale gids. We hebben een geweldige dag gehad en van alles gezien. We dachten dat we met een busje zouden gaan omdat wij nogal bang zijn om in dit chaotische verkeer te rijden. Maar de gidsen kwamen aan op scooters waar wij achterop moesten. Nadat we duidelijk hadden uitgelegd dat ze voorzichtig moesten rijden gingen we op pad naar het Water Palace. Dit was het vroegere zwembad van de sultan geweest. Na enkele meters op de scooter waren we niet meer bang en genoten we van het heerlijke windje. Daarna gingen we naar een Vogeltjesmarkt, met allemaal zielige diertjes die opgesloten waren in kleine hokjes, honden, katten, konijnen, vissen, apen, hele mooie aparte vogels en een ENORME slang. We voelden ons hier niet helemaal op ons gemak dus hebben daardoor niet alles gezien. (we hebben zelfs nog een konijn gevild zien worden!!!) Na de Vogeltjesmarkt zijn we naar een galerij geweest, waar ons werd laten zien hoe een schilderij met de hand gemaakt wordt hier. We zijn met de scooter langs rijsvelden gereden en plantjes gezien die dicht sprongen zodra ze aangeraakt werden. We naar de grootste lokale groente en fruit markt geweest en hebben de dag afgesloten met een koffie en nootjes bij Luwak Koffie en hebben het maak proces van de koffie bonen gezien. De Luwak dieren eten alleen de goede bonen en poepen ze later weer uit. Deze bonen worden schoongemaakt, gepeld en geroosterd.

18-8-15
18 augustus was onze eerste school dag. We zouden les hebben van 7 tot 4 uur(3 lessen). We waren om 7 uur op school, les viel uit…. We waren om 10 uur op school, les viel weer uit.. Uiteindelijk hebben we les gehad van 1 tot half 4. De eerste schooldag begon dus al goed. Ze hebben hier geen website waar je op kunt kijken of de les uit valt, maar je moet er voor naar school komen.
Gelukkig hebben we maar 3 dagen les, dinsdag, woensdag en donderdag, waardoor we heel veel uitstapjes kunnen maken in het weekend. 

PAUZE ( Sorry deze dagen zijn we vergeten door ons drukke leven: zonnen, zwemmen, slapen, heeeel veel eten en ohja… ook een beetje school. )

Vanaf 2 september hebben we onze eigen ‘’villa’’. Het is een huisje wat onderdeel is van het Jayakarta hotel waar we al sinds het begin verbleven. We hebben 3 slaapkamers, een ontvangsthal, woonkamer, keuken, badkamer, eetkamer en nog een hokje met een pis gat. Doordat het onderdeel is van het Jayakarta hotel hebben we toegang tot onder andere: zwembad, fitness, visvijver en paintball baan. En het allerbeste is dat het huisje elke dag wordt schoongemaakt, ons bed opgemaakt, er voor ons wordt afgewassen en we elke dag schone handdoeken krijgen.

Van 4 tot 7 augustus zijn we een weekendje naar Bali geweest. We begonnen het weekend met een dag surfen in Kuta en verbleven daar een nacht in een hostel. Op zaterdag zijn we naar Ubud geweest en hebben de Monkey Temple bezocht. Dit was erg leuk voor een half uurtje maar toen we zagen dat er iemand was gebeten zijn we maar snel weer vertrokken naar Amed. Na 3 uur rijden waren we aangekomen in Amed om daar op zondag te gaan duiken. Lindy had al een paar keer eerder gedoken maar voor Eric en mij was het de eerste keer. We begonnen met een oefenduik waarbij je vanaf het strand zo het water in kon lopen. Na 1 keer in paniek te zijn geraakt onderwater ging het bij mij(linsey) ook eindelijk goed, hoewel het toch allemaal nog behoorlijk eng was om niet normaal te kunnen ademen. Voor de 2e duik gingen we bij een wrak schip te water. We zijn een uur onder water geweest en hebben onder andere 2 schildpadden gezien. Op maandagochtend zijn we weer vroeg richting Kuta vertrokken om nog een beetje te winkelen en te surfen. Maandagavond vlogen we helaas weer terug.

Morgen (13 september) gaan we tuben en volgend weekend gaan Lindy en ik een weekendje naar Jakarta.

• 13 September 2015 - 10:15

Anja Mario:

Hallo dat gezellig stel aan de andere kan van de wereld.
    We horen wel jullie genieten er echt van.
    Wij zitten op moment ook nog met de billenkoek in de zon. .te bakken .
    Hoop dat jullie lessen een beetje tot zijn recht komen.
    Tot hoor is
    Groetjes en kusje uit... Tenerife