De eerste week - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Linsey en Lindy - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Linsey en Lindy - WaarBenJij.nu

De eerste week

Door: Lindy

Blijf op de hoogte en volg Linsey en Lindy

14 Augustus 2015 | Indonesië, Jogjakarta

10-08 tot 11-08:

De reis
Na een lange, slapeloze vlucht zijn we dan eindelijk aangekomen in Jakarta. We hadden al rekening gehouden met een andere kledingstijl (lange broek en mouwtjes), toch worden we constant na- en aangekeken en volop vrolijk begroet. Nadat we het koffer hadden opgehaald begon de drama. Waar moeten we opnieuw ons koffer inleveren voor de volgende vlucht? Na heen en weer gestuurd te worden komen we bij een balie van Garuda Airways waar we ons koffer hebben achtergelaten (deze werd gewoon in een hoekje neergezet waar iedereen langs kon lopen).

Daarna zijn we geld gaan wisselen bij een wisselkantoorTJE. In Nederland zouden we zoiets nooit vertrouwen maar ja.. we gingen er maar van uit dat het op het vliegveld oké was. Met 2 miljoen Indonesische Rupiah op zak (150 euro) ging onze tocht verder. Eventjes verder zagen we allemaal incheckbalies waar mensen hun koffer incheckten en we bedachten ons eventjes of onze koffers wel op plaats van bestemming zouden komen. Daarnaast accepteerde ze geen e-tickets wat ook weer een drama was om er achter te komen waar en hoe we nieuwe moesten laten printen. Totaal bezweet en op van de stress en hitte konden we op tijd op het vliegtuig stappen en naar Yogyakarta vliegen.

11-08:

Het Hotel
Op het vliegveld werden we opgehaald door een medewerker van het Jayakarta Hotel & Spa. Na onze koffers eindelijk neer te kunnen PLEUREN, nog een drankje gedaan en prins(es) heerlijk op een ongelofelijk lekker bed geslapen.. AMEN!

De dagen erna is er geen dag voorbij gegaan zonder zwembad (zie foto’s). We hebben dit hotel gehuurd voor een week om nog vakantie te vieren en vanuit hier op zoek te gaan naar een verblijf voor komende maanden.

13-08:

De school
We hebben gisteren 13-08 vakken gekozen om te gaan volgen. Het grootste gedeelte was al bekend maar we zagen ook meteen de dagen en tijden erbij staan. Uiteraard hebben we op deze manier ons eigen rooster op de meest ideale manier samengesteld wat het resultaat heeft dat we alleen op dinsdag, woensdag en donderdag school hebben… Tadaaa!

Daarna hebben we nog een rondleiding gekregen op school. Het is een ‘open lucht’ school waarbij je je moet voorstellen dat de looppaden lange, overdekte balkons zijn. De klaslokalen hebben (hopelijk allemaal) airconditioning.

Bezichtiging van verblijven geregeld vanuit school
studentenhuizen bezocht om in te gaan wonen (van kakkerlak + gat om in te piesen tot de meest luxe hotelkamers met een zwembad op het dak) EN voor de eerste keer in een echt Indonesisch eettentje gegeten. Voor de mensen die Linsey kennen, weten dat zij al het eten lust en uitprobeert. Dit was dus een daverend succes voor haar wat thuis eindigde met chips, oreo koekjes en haar zak snoep die leeg ging.

14-08:

Busreis
Vandaag zijn we samen met Eric (nog een student van de Hogeschool Rotterdam die op dezelfde school in Yogyakarta gaat studeren) voor de eerste keer met de bus gegaan. Je kunt overal heen gaan met de bus voor maar 3600 Rupiah (0,24 euro). Je wordt de bus snel ingeduwd als hij precies voor je stopt. De bus heeft klapdeurtjes die nog niet gesloten zijn voordat ze wegrijden. Het is een leuke ervaring, lastig uit te leggen en in ieder geval totaal anders dan wat wij gewend zijn. Het was vooral een leuk gezicht toen de buschauffeur hard remde en Linsey op schoot van een oude man vloog. Op dat moment vond ze het minder leuk maar ze kon er achteraf wel om lachen.

Pranbanan Tempel
Na een ‘bewegende’ busreis waren we aangekomen bij de Pranbanan Tempel. Uiteraard als slimme Nederlanders gaan we op het heetst van de dag de tempels bezoeken. Niet te doen! We probeerden ons aan te passen met lange, lossere kleding die helaas van niet luchtend materiaal waren. Zonder een briesje wind en ook al was de zon weg, hadden wij nog nooit zo erg gezweet.

We kregen een rondleiding van stagiaires die ons alles hebben uitgelegd over de beelden, goden en de tempels. Met onze uiterst enthousiaste gidsen gingen we iedere trap op, trap af tot we uiteindelijk bezweet en doodop er achteraan sjokten en hopend dat we niet alle andere kleine tempels in hoefde te gaan. Dit was gelukkig niet het geval en wanneer we afscheid hadden genomen gingen we - als je Lindy kent dan kun je het al raden - bijtanken en ETEN :D.

• 14 Augustus 2015 - 20:04

Sheila & Marlon:

Hey Lindy!

Leuk om je verhalen zo te lezen! Zo te lezen heb je al een heel avontuur
    achter de rug! Heel veel succes op school en verder!
    We wachten op je nieuwe verhaal!
    Geniet ervan!

Sheila & Marlon

• 15 Augustus 2015 - 07:49

Minoek:

Lindy G! Wauw je bent er! Supergaaf en ga je belevenissen zeker volgen!
    Zet m op en succes/geniet v dit geweldige avontuur xx Minoek(ie)

• 15 Augustus 2015 - 09:08

Guus:

Ha Lindy,
    Nieuw avontuur? Leuk zeg.
    Veel plezier!
    Gr Guus

• 15 Augustus 2015 - 11:31

Ingrid:

Hallo Lindy

Wat ontzettend leuk dat jullie al in Yogya zitten en al een beetje aan het wennen zijn.Ik zie jullie al helemaal voor mij daar op het vliegveld in Jakarta.
    je kan ook daar gaan raften in Yogja , zouden wij eigenlijk dit jaar gaan doen en dat is ontzettend leuk en fietsen langs de rijstvelden.
    Ik vind het heel leuk om jouw verhalen te blijven volgen. Veel plezier en geniet ervan (tussen het studeren door natuurlijk )\groetjes Ing

• 15 Augustus 2015 - 16:57

Tiny :

Hoi Lindy
    Fijn dat je een verslag bij houdt

• 16 Augustus 2015 - 11:35

Anja En Ria:

Hoi wat een gezellige site, eindelijk mooie fotos.
    Wat een ervaring voor jullie.
    Geniet er van.. wij houden die vriend van jou wel in de gaten.(:
    Groetjes Ria en Anja

• 25 Augustus 2015 - 17:07

Tante Elly:

Ha Lindy ik zit hier met je mam in de pastorie.
    Heb je site bekeken en het ziet er tof uit daar.
    Heb wel een beetje" medleej" met dienne Danny.
    mar ik hei gehuurd det den un brummerke hët en zich nit hof te vervelen.
    Groetjes oet de kroenenberg van os.
    Daaaaaag mumelke

Tags: pranbanan